mercoledì 27 marzo 2019

Pelerinaj la Mănăstirea „Buna Vestire” 23-24 martie

Cu prilejul hramului Mănăstirii Buna Vestire de la Mirabella Eclano, am organizat un pelerinaj în regiunea Campania la sfârșit de săptămână, în care ni s-au alăturat cu entuziasm două tinere italiene.

Prima  etapă a fost Mănăstirea de la Montecassino, unde se află moaștele Sfântului Benedict de Nursia, către care am înălțat o rugă citindu-i acatistul, și a surorii sale, Sfânta Scolastica. Pentru a îmbina utilul cu plăcutul am ales sa vizităm și costiera amalfitană făcând oprire la Sfântul Andrei, iar apoi ne-am îndreptat spre Mirabella Eclano să îl vizităm pe Părintele Nicodim la ceas de seară. Sfinția sa ne-a împărtășit un cuvânt deosebit, și anume ca avem nevoie de "dragoste, rugăciune și comuniune", un triunghi fără de care urcușul nostru spre Cer nu ar putea fi posibil. Cu atât mai mult această lucrare ar trebui să fie continuă, să menținem candela sufletului aprinsă în orice ceas cu untdelemnul necesar ca să nu auzim vreodată „Nu vă cunosc!” (Pilda celor zece fecioare).

A doua zi am participat la Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie și, cum numai Dumnezeu știe sa rânduiască frumos lucrurile, am avut ocazia de a săruta moaștele Sfântului Andrei, aduse la mânăstire din mărinimia lui Don Carlo, un părinte catolic de la Napoli ce le primisese in dar de la Episcopul de Amalfi, și cele ale Cuvioșilor Sila, Paisie si Natan de la Sihăstria  Putnei. După salutările și îmbrățișările călduroase am plecat de la  mănăstire cu promisiunea de a ne întoarce curând și ne-am îndreptat spre Reggia di Caserta, unde am admirat atât frumoasa și imensa întindere a parcului, cât și sălile maiestuoase ale Palatului regal.

Dăm Slavă Domnului pentru toate și nădăjduim să mai ajungem pe aceste plaiuri pline de dragoste pentru a ne încărca sufletul cu frumos și bunătate.


Impresiile pelerinilor:

“Pentru mine a fost o experiență deosebit de frumoasă, în care am înțeles foarte multe lucruri și mi-au fost relevate diferite adevăruri. Cu voi m-am simțit acasă, demonstrând astfel ca nu contează "cât cunoști" o persoană, ci "cât împărtășești"  cu dânsa. Când destinația e aceeași (în cazul meu și al vostru este Dumnezeu) e ca și cum persoanele s-ar cunoaște de o viață.“ (Fabrizia)

“A fost ceva DE NEDESCRIS, întâlnirea cu Părintele a fost nemaipomenită pentru că am atins diferite argumente, printre care mi-a rămas în minte cel despre triunghiul "iubire, lectură și comuniune". Apoi pot spune ca a fost o minune faptul că sâmbătă, fără sa fi fost în program, am fost la Amalfi, unde am văzut sfintele moaște ale Sfântului Andrei și ziua după le-am găsit la mănăstire, având de această dată ocazia de a le săruta.“ (Bianca)

“Sufletul mi-e plin până la refuz de aceste trăiri minunate. Slavă Ție, Doamne, pentru toate!“ (Andreea)

“În acest pelerinaj am descoperit ce înseamnă să faci parte dintr-o frăție. Nu ești niciodată singur dacă ești cu Dumnezeu, se schimbă doar locurile, limba, cultul religios, dar calea omului e aceeași, cu întrebări, dubii, fragilități, greșeli, pocăință, iertare, dragoste și Dumnezeu. Nu contează cetățenia sau locul în care trăiești, dragostea în Hristos ne unește tainic.“ (Mena)

Elena Andreea Constantin



Share:

0 Comentarii:

Posta un commento

Nepsis Italia

Episcopia Ortodoxă Română a Italiei

Articolele cele mai citite

Vizualizări totale

Modul de contact

Nome

Email *

Messaggio *